شکوفه گیلاسم امیر مهدی جانشکوفه گیلاسم امیر مهدی جان، تا این لحظه: 13 سال و 10 ماه و 19 روز سن داره
یاس سفیدم محمد طاها یاس سفیدم محمد طاها ، تا این لحظه: 9 سال و 10 ماه و 18 روز سن داره

❤ امیر مهدی اقاقیای سفید و محمد طاها یاس سفید من❤

کودک متول تیر ماه

1392/4/21 10:23
نویسنده : مامان سوده
286 بازدید
اشتراک گذاری

 

 

اين نكته را در جايي بنويسيد تا براي هميشه در ذهنتان حك شود و هر روز متعجب نشوييد: ((خلق و خوي بچه متولد تير شما با همان سرعتي كه پوشك او را عوض مي كنيد تغيير مي كند. اين دنيا براي كودك قمري جاي جديدي است. او از همه چيزهاي خوشمزه اي كه مي خورد يا مي نوشد بسيار لذت مي برد و مجذوب تصاوير رنگارنگي مي شود كه از جلوي چشمان تيزبين او مي گذرند و اين همه را در حافظه پربار خود ثبت مي كند. او هرچه را كه تجربه كند به ياد مي سپارد. همين طور كه بزرگ مي شود هر احساس و عاطفه اي را به خاطر مي سپرد و قادر است آن را به طور دقيق به ياد بياورد.ذهن فعال كودك تير ماه، از صبح تا شب، هر چه را مي بيند و مي شنود در حافظه خود ثبت مي كند. والدين او خيلي مشكل مي توانند او را تا اوج روياهايش دنبال كنند، يا همراه با او در رودخانه تخيلات درخشان او غوطه ور شوند. احساسات او بسيار غني، فراوان و گوناگونند، ولي گاهي اوقات پيش مي آيد كه احساس تنهايي مي كنند.


بازي كردن با بچه هاي متولد تير بسيار شادي بخش و سرگرم كننده است. آنها بچه هاي شيريني هستند، قيافه هايي مضحك دارند، و با چشمهايشان انگار حرف مي زنند. وقتي گريه مي كنند چهره شان حالت عادي خود را از دست مي دهد، وقتي ادا در مي آورند صورت آنها چين مي خورد، و موقعي كه لبخند مي زنند مي شكفند. تماشاي چهره آنها سرگرم كننده است، ولي احتمالا هميشه آرزو مي كنيد كه اي كاش مي شد فهميد كه چه موقع مي خواهد بخندد، به چه چيز در دوردستها خيره شده است، و به چه موسيقي جلب كننده اي گوش مي دهد.


نيازهاي عاطفي بچه هاي متولد تير بيش از بچه هاي متولد اسفند است. قوي ترين عاملي كه بر متولدين تير تاثير مي گذارد محيط اوليه خانواده است. خرچنگها، از دوران نوزادي تا نوجواني، دقيقا همان واكنشهاي پدر و مادر و خواهر و برادرهاي خود را تقليد و تكرار مي كنند. كودك تحت تاثير ماه شما احتمالا خجالتي است و نمي تواند تمايلات دروني خود را براي شما بازگو كند ولي از صميم قلب خواهان آن است كه او را در آغوش بگيريد و دوستش داشته باشيد. اگر اين بچه متواند توجه خانواده، اقوام و دوستانش را به خود جلب كند از بين مي رود. كودك متولد تير در دوره نوجواني ممكن است براي مدتي كوتاه، بدون هيچ دليلي، كمي ياقي گري كند، ولي در طي سالهاي حساس زندگي اش، معمولا نظم و انضباط را مي پذيرد. زدگي دروني او برايش خيلي واقعي و زنده است و از همين رو مي تواند ساعتها در تنهايي بماند و با خود بازي كند. حتي ممكن است يك همبازي خيالي به اسم بوريس يا بتي داشته باشد كه به كمك مي كنند تا گلهاي خيالي بكارد و با هم دزد بازي كنند. همبازي خيالي او هميشه با ادب و خوش رفتار است و مي گذارد كه او در بازي ها برنده شود.

گاهي اوقات اين همبازيهاي خيالي براي چند هفته اي غيبت مي كنند، ولي به محض آن كه دوستان واقعي او احساساتش را جريحه دار مي سازند و مقام رياست را از او مي گيرند آنها دوباره سر و كله شان پيدا مي شود. با وجود آن كه اغلب متولدين تير آدمهايي ساكت و سر به زير هستند ولي نشانه خورشيدي آنها دلالت بر حاكم بودن آنها مي كند. آنها عليرغم احساسات ظريف و رفتار آرام خود، به هيچ وجه مطيع و فرمانبردار كسي نخواهند شد. همچنين از نظر فكري بچه هاي مستقلي هستند.

معمولا بچه هاي جيغ جيغو بيشترين توجه را جلب مي كنند، اما بچه متولد تير از چنين روشي پيروي نمي كند، ولي اگر به او بي اعتنايي كنيد يا او را مورد بي مهري قرار دهيد گريه را سر خواهد داد. البته گريه اي كه سيل راه مي اندازد و ممكن است اتاقش را آب ببرد. انگار كه كسي شير آب را باز گذاشته باشد و آب همه جا را برداشته باشد! اگر اين اشكها نتواند آن احساس ترحم و دلسوزي را كه سخت بدان محتاج است جلب كند آنگاه اين پسر يا دختر كوچولو وقتي كه بزرگ شد همانند مردان متولد شهريور درونگرا مي شود و احساسات خود را پنهان مي كند و قادر نيست عشق بورزد و از ديگران محبت دريافت كند. آنگاه به تنهايي پناه مي برد و كمتر دوست مي گيرد و در سنين پيري آدم گوشه گيري خواهد شد.

عزیزترینم این مطلبو از سایت گرفتم جالب بود همراه تقویم 89 سالی که توی اون خونه ما رو غرق نور و شادی کردی برات گذاشتم نازنینم .البته این مطالب همیشه عمومیت نداره و خصوصیات اخلاقی هر فرد تحت تاثیر محیط خانواده و جامعه و ... شکل میگیره بعضی چیزها نسبیه گلم.دوستت دارم یک دنیا.

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

شقایق(مامان اَرشان کوچولو)
21 تیر 92 11:29
خیلیهاش درسته


آخه داداش منم متولد تیره

واقعا؟چه جالب!